1. Startpagina
  2. _ Klachten en retouren

Klachten en retouren

 

1. De garantieperiode voor producten die in onze winkel worden aangeboden, is 12 maanden.

2. De verkoper is verantwoordelijk ten opzichte van de klant als het product niet overeenkomt met de overeenkomst (wettelijke garantie). De garantie voor gebreken is uitgesloten in het geval van een koper die geen consument is of een ondernemer met de kenmerken van een consument.

3. Als het product een gebrek heeft, heeft de klant het recht om:

a) te eisen dat het defecte product wordt vervangen door een product zonder gebreken of dat het defect wordt verholpen. De verkoper is verplicht het defecte product binnen een redelijke termijn zonder overmatige ongemakken voor de klant te vervangen of het defect te verhelpen.

b) het recht om de overeenkomst te annuleren alleen wanneer de verkoper weigert het product in overeenstemming met de overeenkomst te brengen, de overeenkomst niet wordt nageleefd en uit de verklaring van de verkoper blijkt dat hij het product niet binnen een redelijke termijn in overeenstemming met de overeenkomst zal brengen.

4. De klant die zijn rechten uitoefent op grond van de wettelijke garantie, is verplicht het defecte product naar het adres van de verkoper te sturen. In het geval van een consument draagt de verkoper de kosten van het retourneren van het product.

5. Alle klachten met betrekking tot het product of de uitvoering van de verkoopovereenkomst kunnen schriftelijk of per e-mail naar het adres van de verkoper worden gestuurd. Het indienen van een klacht via e-mail naar [email protected] versnelt de verwerkingstijd van de klacht.

6. De verkoper zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht reageren op de klacht over het product of de klacht met betrekking tot de uitvoering van de verkoopovereenkomst die door de klant is ingediend.

7. De basis voor het indienen van een klacht zijn technische gebreken van het product, zoals:
- Onjuiste maat,
- Onjuiste uitsnede,
- Onjuist type materiaal
- Gebrek aan een van de onderdelen van de bestelling

8. Klachten worden niet geaccepteerd voor:

- Klachten over motieven zoals bijvoorbeeld glitter, goud, zilver, beton, marmer, roestig metaal, hout, etc. die niet hetzelfde eruit zien als in werkelijkheid. Motieven worden gedrukt en kunnen daarom afwijken van hun werkelijke tegenhangers. Lichtreflecties maken geen deel uit van de grafische afbeelding.

- Kleurverschillen. De tinten van het eindproduct kunnen iets afwijken van de visualisatie door de kalibratie van de monitor waarop de producten worden bekeken, de drukmachine en het type gebruikte inkt – kleurverschillen zijn geen reden voor een klacht.

- Het vorige bestelling had een andere kleur. Bestellingen die op verschillende tijdstippen worden geplaatst, kunnen licht variëren in tinten en uitsnede, omdat alle producten na ontvangst van de bestellingen worden vervaardigd.

- Mechanische schade (inwerking op het product, brandplekken, onjuist gebruik)

- Schade die ontstaat door gebruik gedurende de tijd (bijv. slijtage) valt niet onder de garantie.

- LED-verlichting valt niet onder de garantie.

9. Retourneren en verzendkosten

Goederen worden verzonden vanuit ons magazijn in Polen, dus alle retourzendingen moeten ook naar ons magazijnadres in Polen worden verzonden. De koper is verantwoordelijk voor de retourkosten.

Recht van herroeping van de overeenkomst